CÂȚI LEI A AJUNS SĂ COSTE O STICLĂ DE FANTA SAU DE COCA-COLA ÎN CARREFOUR. ROMÂNII AU CREZUT CĂ NU VĂD BINE

CÂȚI LEI A AJUNS SĂ COSTE O STICLĂ DE FANTA SAU DE COCA-COLA ÎN CARREFOUR. ROMÂNII AU CREZUT CĂ NU VĂD BINE

În ultimele 12 luni, prețurile la majoritatea alimentelor, dar și cele ale serviciilor au cunoscut majorări. Aproape zilnic se pot observa schimbări ale prețurilor la rafturi, în magazine, aspect care influențează buzunarele românilor. Pe rețelele de socializare circulă o imagine cu prețurile sucurilor acidulate, produse ale căror prețuri s-au majorat începând cu ianuarie 2024. Vezi mai jos, în articol, câți lei a ajuns să coste o sticlă de Fanta sau de Coca-Cola, de 2,5 litri, în Carrefour.

Se cunoaște, deja, faptul că multe alimente și servicii existente pe piață s-au scumpit. Printre acestea se numără și sucurile acidulate. Pe rețelele de socializare circulă o imagine în care apare noul preț al acestor produse care conțin zahăr. De exemplu, în Carrefour, o sticlă de 2,5 litri de suc, precum Fanta sau Coca-Cola, a ajuns să coste 14,90 lei. Prețul de la raft s-a dublat, iar românii și-au arătat nemulțumirea față de acest aspect, pe platformele de socializare. De altfel, există și mulți utilizatori care s-au arătat pe poziție pro față de aceste creșteri ale prețurilor la sucurile acidulate.

Câți lei a ajuns să coste o sticlă de Fanta sau de Coca-Cola în Carrefour?

„În curând o să facem credit la bancă pentru o sticlă de suc. Noroc că prefer apa. Am prevăzut „dezastrul” de 5-6 ani👌😂”, este mesajul notat de persoana care a încărcat imaginea cu prețurile sucurilor, pe Facebook.

„Era 6-7 lei o sticlă, acum e dublu, nici nu vreau să mă gândesc la alte produse similare”, „Singura modalitate de a preveni inflația este de a consuma strict ce ne trebuie”, „Sirop cu apă minerală sau limonadă cu miere. Uite așa falimentăm fabricile de otrăvuri”, „Foarte bine că prețurile sunt mari. Poate mai descurajează consumul, că și așa suntem fruntași în Europa la obezitate (inclusiv la copii) și diabet”, „Este absurdă situația”, sunt o parte din comentarii.

Noul an a venit cu vești: a crescut TVA-ul la anumite produse și servicii

Începând cu ianuarie 2024, a crescut TVA-ul la diverse produse și servicii de pe piață. De exemplu, în cazul livrărilor de bere fără alcool și ale alimentelor cu zahăr adăugat (minimum 10g/100g produs), TVA-ul a crescut de la 9% la 19%. S-a introdus o taxă pentru zahăr. Este vorba despre acciza pentru băuturile nealcoolice cu zahăr adăugat (5g– 8 g/100 ml de 40 lei/hl), dar și pentru cele care au peste 8 g/100 ml de 60 lei/hl. Printre băuturile nealcoolice care au zahăr adăugat se numără și cele de mai sus, din articol, precum Fanta, Coca-Cola, Pepsi etc.

Citește și  CULIŢĂ STERP ACUZAŢII DURE DUPĂ CE IANCU PIERDUT FINALA SURVIVOR NU SE ÎNREGISTRAU VOTURILE NU MI S-A PĂRUT ÎN REGULĂ

De asemenea, au crescut accizele și la băuturile alcoolice și tutun prelucrat. Însă nu se actualizează cu creșterea prețurilor de consum (perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2024). De la 1 ianuarie 2024, au crescut accizele la motorină și benzină.

stiricalitative

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *