Mama si fiica piloteaza impreuna avionul. Povestea impresionanta care a facut inconjurul lumii ๐๐๐๐ ๐๐ ๐๐๐๐๐๐ ๐๐๐๐๐๐๐๐๐๐
Cand Donna Garrett crestea in Los Angeles, nu parea ciudat ca mama ei lucra ca pilot de linie aeriana. Deoarece tatal ei avea aceeasi profesie, capitanul unui avion parea un lucru normal de facut.
โA fost treaba plictisitoare pe care au facut-o parintii mei cand s-au dus la muncaโ, spune razand Donna, acum in varsta de 26 de ani.
De fapt, mama, Suzy Garrett deschidea o punte pe cer, fiind una dintre primele femei-pilot pentru transportatorul regional SkyWest din S.U.A.
Pe masura ce Donna a crescut, a inceput sa observe. Inspirata de pasiunea parintilor ei si de libertatea de care se bucurau pentru a explora lumea, ea a decis sa-si urmeze propria cariera in zbor.
In septembrie 2019 si Donna pilota un avion alaturi de Suzy ca prima echipa de piloti mama-fiica a SkyWest.
Acel zbor a avut loc acum peste un an, dar in ultimele saptamani, povestea lui Donna si Suzy a devenit virala in mod neasteptat. Fotografiile ale celor doua impreuna, zambind cu mandrie in cabina, s-au raspandit pe retelele de socializare.
โStiam ca este cu adevarat specialโ, spunea Suzy, care sarbatorea 30 de ani la SkyWest cand a pilotat impreuna cu fiica ei.
Isi aminteste โreactia tuturor celorlaltiโ ca fiind una dintre cele mai frumoase ale experientei.
Cele doua sperau sa repete experienta din 2020, dar planurile lor au fost oprite de pandemia Covid. In acest moment, Suzy este in Los Angeles si Donna este in Chicago si, la fel ca multe familii, nu au putut petrece mult timp impreuna anul acesta.
Sfidarea stereotipului
In timp ce imaginea celor doua a surprins un moment fericit in aviatie, ea a simbolizat, de asemenea, o etapa importanta in calatoria dificila cu care se confrunta multe femei-piloti.
Suzy Garrett a inceput sa lucreze pentru SkyWest in 1989. Visase sa devina aviator inca de cand s-a indragostit de calatoriile cu avionul la cel de-al doilea zbor, din Arizona pana la Los Angeles, cand era in clasa a opta. Privind pe fereastra cabinei, a fost captivata de apusul soarelui.
Dar calea catre atingerea acestui obiectiv nu parea atat de clara.
โPe vremea aceea femeile nu erau cu adevarat piloti si armata era singura modalitate de a deveni unica, dar nu eram suficient de inalta pentru armataโ, spune Suzy.
Hotarata sa reuseasca, s-a inscris la scoala de aviatie la Mount San Antonio College din California in 1984. Mai tarziu, a lucrat ca instructor de zbor timp de cativa ani inainte de a obtine primul sau loc de munca la SkyWest.
Pe parcursul carierei sale la SkyWest, a zburat cu turbopropulsoare Fairchild Swearingen Metroliner, Embraer EMB 120 Brasilia si acum Bombardier CRJ200, CRJ700 si CRJ900 NextGen.
Acum 30 de ani, aviatia din America era dominata de barbatii albi iar astazi, peisajul este putin schimbat. Conform cifrelor Biroului Statisticii Muncii din SUA , 92,5% dintre pilotii profesionisti sunt barbati si 93,7% dintre pilotii profesionisti sunt albi.
Organizatiile, inclusiv Fly for the Culture si Sisters of the Skies, lucreaza pentru a face aviatia mai accesibila, promovand burse, sustinand reprezentarea si oferind mentori grupurilor subreprezentate din aviatie, in special pilotilor negri.
Suzy spune ca nu s-a confruntat cu nicio discriminare in cabina si a simtit ca are โaceeasi cantitate de oportunitatiโ ca omologii sai de sex masculin.
โIn afara profesiei, a trebuit sa cuceresc oameniiโ, spune ea.
In timp ce aviatia are inca o problema flagranta a diversitatii, Suzy spune ca a fost incantat sa vada atitudinile schimbandu-se in cele trei decenii de cand zboara. Ea crede ca poate a ajutat la inspirarea tinerelor femei sa intre in aviatie, spune ea.
โA fost foarte frumos sa stiu ca, de fapt, am inspirat-o pe fiica mea.โ
Donna a inceput sa zboare cand era la facultate, dupa ce tatal ei pilot a invatat-o.
โM-am indragostit absolut de astaโ, spune ea.
Ulterior, a studiat la doua scoli de zbor din sudul Californiei, si-a terminat pregatirea in Michigan si si-a facut orele de zbor lucrand pentru companii mai mici, inclusiv Scenic Airlines, care desfasoara tururi aeriene in Marele Canion. S-a alaturat SkyWest in aprilie 2019.
โVoi fi sincera, nu mi-am dat seama ca pionier in acest domeniu a fost mama mea pana destul de recentโ, spune Donna.
โAm crescut vazand-o in acest rol si abia dupa ce am crescut, de fapt, urmand aceasta cariera, mi-am dat seama cat de rara este pozitia ei in acest domeniu si mi-am dat seama ca ceea ce facea ea la vremea ei a fost foarte impresionant โ.
โDaca fetele mai tinere vad femeile acolo, in cabina, le vor inspira sa urmeze ceva pe care poate nu ar fi crezut niciodata ca va fi posibil pentru eleโ, spune Donna.
Atat Donna cat si Suzy vorbesc cu drag despre timpul in care au ajuns sa zboare impreuna. In perioada 4-5 septembrie 2019, duo-ul a operat un CRJ700 intre Los Angeles, California, San Diego, California, Fresno, California si Salt Lake City, Utah.
โNu am avut niciodata ocazia sa zbor cu un capitan atat de experimentatโ, spune Donna.
Suzy a adaugat ca, in cabina de zbor, legaturile lor de familie au ocupat un loc secundar profesionalismului.
โDar este foarte emotionant sa o vad asezata langa mine, am simtit mandrie si bucuria sa o am pe Donna cu mine la serviciuโ, spune ea. โEste de nedescris, sunt foarte, foarte mandra de ea, face o treaba fantasticaโ.
Suzy spera ca si fiul ei se alature in cabina data viitoare. Este un pilot recent calificat si urmeaza sa se alature in curand SkyWest.
โCeea ce cred ca ar fi cu adevarat uimitor este ca Donna sa fie capitan si el sa fie primul ei ofiterโ, spune Suzy. โSi poate stau in spate ca pasager. Cred ca ar fi distractiv.โ
โAcesta ar fi un vis absolut implinitโ, a adaugat Donna.
Fratele Donnei trebuia sa se alature SkyWest la inceputul acestui an, dar angajarea a fost suspendata din cauza pandemiei de coronavirus.
โCu siguranta a fost o luptaโ, spune Suzy, reflectand asupra impactului Covid-19 asupra industriei aeronautice.
Ambele femei spera ca industria isi va reveni, iar companiile aeriene vor incepe sa angajeze din nou in curand.
โIn aceasta industrie, am vazut o multime de urcari si coborasuri, cicluri diferiteโ, spune Suzy. โAcest lucru este temporar, ne vom intoarce si la final vom avea o cariera plina de satisfactii, pe care cred ca multi oameni ar aprecia-oโ.
Intre timp, Donna sustine importanta gasirii unor mentori buni in industria aviatiei, recunoscand ca a avut privilegiul de a avea modele in propria familie.
โDaca poti gasi alti prieteni, colegi, mentori, oameni care sa te ajute in aceasta calatorie provocatoare, dar plina de satisfactii, de a intra in aviatie [โฆ] sa ai alti oameni acolo, sa te ajute sa treci, este ceva care face intreaga calatorie mai usoara.โ
โAm lucrat foarte bine impreunaโ, a spus Donna. โSi a fost de nedescris cat de distractiv era sa zbor cu ea si cat de mandra m-a facut sa stau langa eaโ.