Alertă alimentară! Aruncați imediat. S-au găsit viermi
Este alertă alimentară pe piața românească, după ce un produs găsit la raft și consumat zilnic de sute de români a fost retras de la vânzare. Iată ce spun reprezentanții companiei, după ce o familie ar fi găsit viermi în interiorul produsului!
O nouă alertă alimentară pe piața românească îi sperie pe clienții fideli ai unui mare lanț de magazine din țară, iar asta după ce un produs găsit la raft și consumat zilnic de sute de români a fost retras de la vânzare, pe motiv că în interior s-ar fi găsit viermi.
Gigantul Carrefour retrage de urgență de la raft un produs
Mai exact, Carrefour România a anunțat, în urmă cu puțin timp, potrivit Bugetul.ro, retragerea de urgență a unui produs de la raft.
În acest fel, este vorba despre produsul „Conservă ȘPROT SOS TOMAT 170G HOME GARD, brand: HOME GARDEN, cu dată de expirare în 2026, furnizor SAFEWAY INTERNATIONAL IMP SRL”.
Care este motivul retragerii acestor conserve cu peste de la raft
Ei bine, în urma plângerilor făcute de o familie din județul Mehedinți, care a acuzat că a găsit viermi în conservele cu șprot, achiziționate de la Carrefour, marea companie a decis retragerea produsului alimentar de la raft.
Mai exact, familia respectivă a prezentat și un bon care dovedea că a achiziționat conservele respective la data de 27.10.2023, de la Carrefour Drobeta-Turnu Severin.
În urma acuzațiilor făcute de familia din Drobeta-Turnu Severin, oamenii au arătat și o filmare în care se vede cum se mișcă viermii într-o conservă de pește.
„Carrefour România pentru Bugetul.ro
Siguranța clienților noștri este prioritară și acționăm conform principiului precauției pentru garantarea sa, astfel încât luăm întotdeauna toate măsurile necesare pentru fiecare caz în parte, în acord cu recomandările autorităților. În urma reclamației primite de la clientul nostru în data de 28.10.2023 legat de produsul Conservă SPROT SOS TOMAT 170G HOME GARD, brand: HOME GARDEN, cu dată de expirare în 2026, furnizor SAFEWAY INTERNATIONAL IMP SRL, am luat rapid o serie de măsuri de precauție și ne-am oferit să oferim clientului imediat alte produse la schimbul celor cu probleme.
Am retras de urgență de la raft toate loturile ale produsului respectiv din magazin, continuând apoi cu retragerea națională a acelorași loturi;
Am testat aleatoriu câteva alte produse și nu au prezentat modificări organoleptice;
Am notificat în mod prompt furnizorul privind conformitatea microbiologică a produsului în cauză, pentru a demara procedurile de verificare ale calității și a ne oferi un punct de vedere.
Conform analizei de risc, produsele preambalate marcă națională, precum produsul semnalat, prezintă un risc minor de contaminare microbiologică odată ce acestea ajung în spațiile de stocare și depozitare Carrefour România; drept urmare, verificările echipei noastre de calitate se concentrează pe produsele proaspete și ultra proaspete, iar calitatea produselor preambalate este în responsabilitatea directă a fiecărui producător.
Acest tip de produse, aflate în conservă, trec în procesul de fabricație, printr-o etapă de sterilizare, ce constituie o fază importantă a procesului tehnologic de fabricare a conservelor, care este în responsabilitatea producătorului. Sterilizarea reprezintă tratamentul termic aplicat produselor ambalate și închise ermetic, la temperaturi de peste 100°C, care împiedică alterarea microbiologică și le asigură stabilitatea în timp. Prin sterilizare, sunt distruse formele vegetative ale microorganismelor și parțial, sporii acestora. Sterilizarea termică trebuie să asigure conservabilitatea produselor, menținerea calității și valorii nutritive.
Ca în cazul oricărei suspiciuni legate de siguranța clienților, am demarat o anchetă internă și am solicitat furnizorului să ne ofere toate detaliile cu privire la acest caz și să verifice toate aspectele de siguranță microbiologică și de calitate ale produselor pe care ni le pun la dispoziție. În funcție de rezultatele anchetei furnizorului, acesta poate propune un plan de acțiuni corective de ameliorare a igienei etapelor de ambalare și depozitare ale produselor.
Dorim să ne reasigurăm clienții că întreprindem toate măsurile pentru a le pune la dispoziție în continuare produse de calitate.”, este răspunsul Carrefour România pentru Bugetul.ro